برج 550 متری جمیرا، بنایی که آسمان خاورمیانه را می خراشد!

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، یکی از بزرگ ترین و زیباترین برج های جهان، برج 550 متری جمیرا است. این برج از جهات مختلفی تحسین همگان را برانگیخته و قرار است به یک رقیب جدی برای سایر برج های معروف جهان تبدیل شود.

برج 550 متری جمیرا، بنایی که آسمان خاورمیانه را می خراشد!

چند سالی هست که در دبی تغییرات گسترده ای به وجود آمده است. اگر عکس هایی که در گذشته از این شهر گرفته شده است را مشاهده کنید به احتمال زیاد باورتان نخواهد شد که دبی امروزی همان شهری است که در گذشته جز بیابان و صحراهای بی آب و علف چیز دیگری نبود.

البته همه چیز به همان شکل باقی نماند و با مدیریت و به کار بردن سرمایه در برترین شکل ممکن، دبی به یک شهر بسیار زیبا و مدرن و با جاذبه های شگفت انگیز و خارق العاده فراوان تبدیل شد. با وجود آثار تماشایی و دیدنی فراوان، این شهر به یک مقصد بسیار زیبا و مجذوب کننده برای توریست ها و توریستها تبدیل شده است. آشنا کردن شما با برج جمیرا دلیلی شد تا این متن را نگارش کنیم. اگر دوست دارید در مورد این برج اطلاعات بیشتری را کسب کنید، ادامه این متن با ما باشید.

برای رزرو تور دبی وبلاگ حرفه گرگان اینجا کلیک کنید.

معرفی برج 550 متری جمیرا

برج 550 متری جمیرا، یکی از خارق العاده ترین پروژه هایی است که قرار است در چند سال آینده در شهر دبی ساخته شود و به اتمام برسد. بدون شک بعد از آنکه مراحل ساخت آن به پایان رسید این ساختمان یکی از زیباترین و منحصر به فردترین سازه ها نه تنها در سراسر کشور امارات متحده عربی بلکه در سراسر جهان خواهد بود و به احتمال زیاد کمتر سازه و یا برجی وجود خواهد داشت که یارای رقابت با این برج را داشته باشد.

همان طوری که گفتیم شهر دبی بستر بسیاری از شگفتی ها و زیبایی هاست و شاید نداشتن برجی با این هیبت و شکوه یکی از نواقص آن به شمار می رفت.

محمد بن راشد، حاکم دبی و نایب رئیس کشور امارات متحده عربی در سراسر شهر دبی، آثار زیادی از خود به جای گذاشته و یکی از آنها نیز قرار است در برج جمیرا به نمایش درآید. نکته بسیار جالبی که در ساخت این سازه غول پیکر به چشم می خورد معماری جمیرا خواهد بود که قرار است به روش خاص خود، اثر انگشت محمد بن راشد را به نمایش بگذارد. در پایه این برج، این اثر انگشت ساخته شد و در نهایت نیز تعیین خواهد شد که این عمل به چه صورت انجام خواهد پذیرفت.

ویژگی های برج 550 متری جمیرا

برج 550 متری جمیرارا شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل طراحی کرده و معماری آن را بهعهده گرفته اند. توسعه برج 550 متری جمیرا نیز بر عهده دبی هولدینگ می باشد و موقعیتی که قرار است این سازه در آن قرار گیرد، الصفوح در دبی است. پیش بینی شده که ساخت این سازه خاص و بسیار زیبا در سال 2023 به اتمام رسیده و از آن رونمایی شود.

فیلم برداری هایی که به صورت هوایی از منطقه برج 550 متری جمیرا اجرا شده است، نشان می دهد که این سازه و محوطه ای که اطراف آن واقع شده است شباهت فراوانی به فیلم های آرمان شهری دارد. ظاهر این برج بیضی شکل بوده و به نظر می آید که از وسط به دو قسمت تقسیم شده است.

دبی هولدینگ اظهار کرده است که در ساخت این بنا از واحه های بیابانی و تپه های شنی که به وفور در کشور امارات متحده عربی دیده می شود، الهام گرفته شده و این همان چیزی است که باعث شده این برج زیبایی خاص و منحصر به فردی از خود به نمایش گذارد.

اثر انگشت حاکم دبی در فضای داخلی این سازه طراحی و ساخته شده است و قرار است در این محوطه نیز یک آمفی تئاتر مجلل و لوکس نیز به مرحله اجرا در آید. در نمای خارجی برج 550 متری جمیرا از صفحه های دیجیتالی استفاده خواهد شد تا در رویدادهای و اتفاقات مختلف از آن بهره برد.

ویژگی های ممتاز این برج

·یکی از موضوعاتی که باعث شده برج 550 متری جمیرا از جمله زیباترین برج های جهان به شمار رود، ارتفاع خاص و کم نظیر آن است. همان طوری که در این متن نیز به آن اشاره شد، جمیرا ارتفاعی برابر 550 متر دارد و این در نوع بسیار بی نظیر می باشد.

·یکی از برترین شرکت های جهان طراحی و ساخت این برج را قبول کرده است. شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل ( SOM) از جمله برترین شرکت های فعال در حوزه معماری است و برترین متخصصان را به کار گرفته تا بتواند عجایب و شگفتی های زیادی را در سراسر جهان از خود به جای بگذارد.

·در بالاترین قسمت از این برج نیز یک فضای ویژه و خاص به نام تاج ساخته شده و قرار است در آن یک رستوران هوایی احداث کنند. این رستوران ویوی بسیار زیبایی از شهر دبی را در اختیار افراد قرار می دهد.

·قرار است در این برج، چندین سالن بزرگکه مجهز به پنجره های 360 درجه و پانورامایی هستند ساخته شود. این مورد به کسانی که داخل برج هستند امکان می دهد تا چشم انداز خاص و زیبایی را به چشم مشاهده کنند.

امکانات موجود

از جمله امکاناتی که در برج 550 متری جمیرا می توان مشاهده کرد، اسکای لانژ و یک رستوران لوکس است. این رستوران آمادگی پذیرش تعداد زیادی مهمان دارد و به همین دلیل می توان یک محل بسیار مناسب برای برگزاری مهمانی های مجلل به شمار رود.

عرشه های زیادی در این برج ساخته شده که به مهمانان برج امکان می دهند یک نمای 360 درجه از این شهر دبی را به راحتی مشاهده کنند.

قرار است در این برج تعداد زیادی آبنما، چندین سالن آمفی تئاتر، فروشگاه و مراکز خرید نیز ساخته شود و حتی محیط هایی ویژه جهت نورپردازی و آتش بازی نیز در نظر گرفته شده است. تمام این امکانات موجب شده برج 550 متری جمیرا در نوع خود بسیار بی نظیر و خاص جلوه کند.

اطراف این برج نیز قرار است تعداد زیادی مجتمع مسکونی و تجاری نیز ساخته شود و به همین دلیل است که سعی می شود این برج در نهایت زیبایی خلق شود تا بتواند به طرز خارق العاده ای خود را به رخ جهانیان بکشد.

منبع: الی گشت

به "برج 550 متری جمیرا، بنایی که آسمان خاورمیانه را می خراشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج 550 متری جمیرا، بنایی که آسمان خاورمیانه را می خراشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید