خبرنگاران بیش از 149 کیلوگرم موادمخدر در میاندوآب کشف شد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، مهاباد- خبرنگاران- فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 149 کیلو و 398 گرم انواع موادمخدر با کوشش شبانه روزی ماموران این انتظامی کشف شده است.

خبرنگاران بیش از 149 کیلوگرم موادمخدر در میاندوآب کشف شد

سرهنگ حسن شیخ نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر میاندوآب گفت: در همین مدت سه شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم و 24 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان و توزیع نمایندگان توقیف شده است.

وی اضافه نمود: سال جاری 82 نفر قاچاقچی، توزیع نماینده و خرده فروش موادمخدر نیز به همین دلیل دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی میاندوآب با بیان اینکه 182 نفر معتاد نیز سال جاری جمع آوری و به دادسرا و مراکز درمانی معرفی شدند، اضافه نمود: سال جاری در بعد فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر کلاس های آموزشی مختلفی برای کارکنان و خانواده های زندانیان برگزار شده است.

52 طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر در محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شده استوی اضافه نمود: 52 طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر در محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی سال جاری در این شهرستان اجرا شده است.

سرهنگ شیخ نژاد گفت: بدون شک پلیس در راستای برقراری امنیت در جامعه و برقراری احساس آرامش و رضایت در میان شهروندان با جدیت هرچه تمام تر با عاملان توزیع و فروش مواد مخدر و هنجارشکنان و کسانی که به هر نحوی بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت نموده و قصد اختلال در نظم عمومی داشته باشند، برخورد قانونی خواهد نمود.

وی از شهروندان خواست ضمن همکاری مستمر با پلیس در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را به وسیله سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه گفت: باید مسوولان اجرایی در زمینه موادمخدر شرایط را برای ورود مردم و سمن ها به این عرصه تسهیل نمایند تا در بحث ترک اعتیاد به ویژه پیشگیری فعالیت نمایند.

افزایش شیوع اعتیاد در بین زنان در جامعه نگران نماینده است

حسام شیرازه محبت با اظهار نگرانی از افزایش اعتیاد در بین زنان گفت: جامعه زنان که یکی از محورهای اصلی توسعه بشمار می آید باید در زمینه مقابله با اعتیاد نقش بیشتری ایفا نماید هرچند که در سیاست کلان بیشتر برنامه ها مرد محور است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با اشاره به شرایط کرونایی، گفت: در این زمینه نگرانی هایی در مورد سلامت معتادان متجاهر وجود دارد که باید نهادهای ذیربط در جمع آوری آنان همکاری لازم را داشته باشند.

شیرازه محبت گفت: باید بسته های بهداشتی تهیه و در اختیار معتادان قرار گیرد چرا که برحسب تردد و ارتباطی که آنان در جامعه دارند، می توانند به عنوان ناقل عمل نمایند.

وی اضافه نمود: باید برروی سن آغاز اعتیاد، نسبت اعتیاد در بین زنان و مردان، پرمصرف ترین موادمخدر، نقش حاشیه نشینی در اعتیاد و درصد بازگشت معتادان بهبود یافته به اعتیاد مجدد آنالیز و تحقیقات لازم صورت گیرد.

میاندوآب به جهت قرار دریافت در شاهرگ ارتباطی سه استان کشور یکی از محل های گذر مواد مخدر و کالاهای قاچاق به سمت استان های عمقی است.

میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 149 کیلوگرم موادمخدر در میاندوآب کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 149 کیلوگرم موادمخدر در میاندوآب کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید