دفاع وزارت اقتصاد از عملکرد بانک ها در فروش سهام عدالت

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خرید سهام عدالت به قیمت مناسب توسط بانک ها، به عموم مردم توصیه کرد فریب خبر های جعلی و کذب را نخورند.

دفاع وزارت اقتصاد از عملکرد بانک ها در فروش سهام عدالت

به گزارش گره اقتصادی وبلاگ حرفه گرگان، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: در طراحی ساز و کار فروش سهام عدالت به دلیل عدم دسترسی همه اقشار مردم به بازار سرمایه، از درگاه های حضوری و غیرحضوری بانک ها به منظور سهولت دسترسی اکثریت مردم استفاده شده است و بانک ها در این ساز و کار فقط عاملیت دریافت تقاضای مردم و اشخاصی که به بازار سرمایه دسترسی ندارند را بر عهده دارند.

به این ترتیب که از درگاه بانک ها تقاضای فروش سهام اخذ و به کارگزاری ها داده می گردد. کارگزاری ها نیز با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار و با توجه به شرایط بازار به قیمت تابلو اقدام به فروش نموده و وجه را حساب افراد کارسازی می نمایند؛ بنابراین بانک ها نقشی درمشخص قیمت سهام عدالت ندارند و صرفا تسهیل نماینده فرآیند دریافت تقاضا و واریز وجه هستند. قیمت بر اساس شرایط بازار سهام، چگونگی عرضه و تقاضا در بازار بورس، نوع سهام تشکیل دهنده سبد سهام عدالت و شرایط اقتصادی و سودآوری شرکت های تشکیل دهنده سهام مشخص می گردد.

همچنین معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خبر های منتشر شده در مورد خرید سهام عدالت به قیمت مناسب توسط بانک ها به عموم مردم توصیه نموده است فریب خبر های جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت که توسط عده ای از دلالان به منظور سوءاستفاده از سهام متعلق به مردم منتشر می گردد را نخورند و مراقب سهام ارزشمند خود باشند و جز در موارد ضروری نسبت به فروش سهام عدالت اقدام ننمایند.

لازم به ذکر است بر اساس تصمیمات ستاد آزادسازی سهام عدالت، مشمولان می توانند از درگاه های مختلف مانند سایت بانک، اپلیکیشن ها یا به طور مستقیم درخواست فروش 30 درصد از سهام خود را به وسیله بانک ها ثبت نمایند.

در این میان، اما نکته جالب و تامل برانگیز قرارداد یک طرفه بانک ها با دارندگان سهام عدالت است که بر اساس آن مشمولان نه می دانند چه سهمی از آن ها فروخته می گردد؛ نه می دانند که این سهام چه زمانی فروخته می گردد و نه می دانند که به چه قیمتی سهام شان فروخته می گردد؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دفاع وزارت اقتصاد از عملکرد بانک ها در فروش سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع وزارت اقتصاد از عملکرد بانک ها در فروش سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید