عکس ، نمایش یک نامه از نویسنده محبوب برای اولین بار ، الهام بخش شخصیت مشهور رمان غرور و تعصب کیست؟

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، برای اولین بار نامه ای از جین آستین، نویسنده غرور و تعصب نمایش داده شد که به عقیده بسیاری الهام بخش شخصیت مشهور آقای دارسی است.

عکس ، نمایش یک نامه از نویسنده محبوب برای اولین بار ، الهام بخش شخصیت مشهور رمان غرور و تعصب کیست؟

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، نامه ای از جین آستین جوان که در آن نوشته آخرین دیدار را با یک وکیل ایرلندی دارد، برای اولین بار در ملاء عام نمایش داده شد. به عقیده عده ای، شخصیت آقای دارسی در رمان مشهور و محبوب غرور و تعصب، از این وکیل در دنیای واقعی الهام گرفته شده است.

این نامه، قدیمی ترین نامه ای است که از آستن به جا مانده و برای خواهرش، کاساندرا فرستاده شده است، درست زمانی که نویسنده 20 ساله بود و قصد داشت رمانی بنویسد که در نهایت همان غرور و تعصب از کار عایدی.

در نامه ای که طی دو روز در ژانویه 1796 نوشته شده است، جین آستین جوان هیجان خود را از دیدار بعضی افرادی که قرار بود در مهمانی دیدار کند، از جمله تام لفروی وکیل ایرلندی، ابراز می نماید.

  • یک عاشقانه و چند سریال جنایی و هیجان انگیز | جدیدترین فیلم هایی که اقتباس از آثار ادبی هستند
  • دستور پخت کیک آلوی نویسنده غرور و تعصب | غذاهایی که در داستان های جین آستین شخصیت دارند

او در نامه اش از لفروی نام می برد و می گوید به او به مقدار شش پنی هم اهمیت نمی دهد، اما روز بعد قلمش را برمی دارد و این طور اضافه می نماید: بالاخره روزی می رسد که من باید آخرین قرارم را با تام لفروی داشته باشم و وقتی این نامه را دریافت کردی، این رخ داده است. وقتی می نویسم، اشک هایم به خاطر این ایده مالیخولیایی سرازیر می شوند.

نامه جین آستین به خواهرش کاساندرا

مدت ها حدس هایی وجود داشت که لفروی - حداقل تا حدی - الهام بخش آقای دارسی بوده، و ماجرای عاشقانه (اگر واقعا این طور بوده است) بین این زوج موضوع فیلم Becoming Jane در سال 2007 با بازی آن هاتاوی و جیمز مک آوی بود.

  • راز و رمزهای آشپزی قرن نوزدهمی در خانه جین آستین | پنیر برشته به سبک نویسنده غرور و تعصب

این نامه در خانه سابق آستین در دهکده چاوتون، هانتس، در کنار پرتره ای از لفروی به عنوان بخشی از نمایشگاه جین آستین عاشق به همراه لباس های هاتاوی و مک آووی در فیلم به نمایش گذاشته شد.

سوفی رینولدز، متصدی خانه جین آستن، می گوید: این نامه، نامه ای است که هواداران جین آستن درباره آن بسیار هیجان زده می شوند. او جوان است، او در آستانه شرکت در یک مهمانی و یک جوان باهوش است. این نامه درخشان می توانست به وسیله خود لیزی بنت (شخصیت اصلی غرور و تعصب) نوشته شده باشد.

پرتره ای از تام لفروی

رینولدز گفت که بر خلاف دارسی، لفروی فقیر بود، هرچند که با یک زن جوان ثروتمند ازدواج کرد. اما او گفت که می داند چرا مردم بین لفروی و دارسی ارتباط برقرار نموده اند: همه می خواهند بدانند چه کسی الهام بخش هر شخصیت داستانی بوده است، اما این پیچیده تر از این حرف ها است. آستین از الهامات بسیاری استفاده و شخصیت ها را از ابتدا خلق می کرد.

این نامه ها به طور مشترک به وسیله خانه جین آستن، جایی که نویسنده هشت سال آخر زندگی اش در آن گذراند و کتابخانه های بودلیان به دست آمده است. این نمایشگاه تا 5 مارس 2023 ادامه دارد.

منبع: ترجمه از گاردین با کمی تغییر و تلخیص.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، نمایش یک نامه از نویسنده محبوب برای اولین بار ، الهام بخش شخصیت مشهور رمان غرور و تعصب کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، نمایش یک نامه از نویسنده محبوب برای اولین بار ، الهام بخش شخصیت مشهور رمان غرور و تعصب کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید