قدردانی توکایف از رئیس جمهور قرقیزستان جهت حمایت در حوادث آلماتی

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، رئیس جمهور قزاقستان ضمن قدردانی از حمایت همتای قرقیزستانی خود در حوادث اخیر شهر آلماتی از خروج نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از این کشور اطلاع داد.

قدردانی توکایف از رئیس جمهور قرقیزستان جهت حمایت در حوادث آلماتی

به گزارش خبرنگار وبلاگ حرفه گرگان در بیشکک، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان در گفت وگوی تلفنی با سادیر جباراف، رئیس جمهور قرقیزستان از حمایت های وی در حوادث غم انگیز پیش آمده در شهر آلماتی و سایر شهرها قدردانی کرد و بعلاوه از شروع خروج نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از این کشور اطلاع داد.

مقامات ارشد دو کشور بعلاوه در ادامه مورد همکاری های دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.

شایان ذکر است که نظامیان قرقیزستان در چارچوب عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی و با درخواست دولت قزاقستان برای حل بحران به این کشور اعزام شده بودند که به کشور برگشتند.

در این زمینه قرقیزستان 150 سرباز از نیروهای ویژه اسکورپیون مستقر در شهر توکموک، 8 خودروی زرهی و 11 خودرو را به قزاقستان اعزام کرد.

اعتراضات در قزاقستان در تاریخ دوم ژانویه بعد از افزایش دو برابری قیمت گاز شروع شد و در تاریخ 5 ژانویه پس از ادامه اعتراضات و درگیری بین نیروهای دولتی و اغتشاش گران در این کشور شرایط فوق العاده اعلام شد.

پس از آن بود که تاکایف به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی برای رفع سازی بحران در این کشور یاری خواست.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "قدردانی توکایف از رئیس جمهور قرقیزستان جهت حمایت در حوادث آلماتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی توکایف از رئیس جمهور قرقیزستان جهت حمایت در حوادث آلماتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید