هوش مصنوعی

هر آنچه در خصوص نامگذاری پردازنده های تازه اینتل (Core Ultra) باید بدانید

اگر تا به حال یک پردازنده اینتل خریداری نموده اید، پس به احتمال زیاد با برندهای مشهور i و Core این شرکت آشنایی دارید. این برندها برای چندین سال جزئی جدایی ناپذیر از سخت افزار کامپیوترهای دسکتاپ بوده اند اما اینتل با معرفی نسل 14 پردازنده های خود، تصمیم گرفته...

8 اسفند 1402

هوش مصنوعی مهم ترین بخش مایکروسافت در سال 2019 است ، از جلسات هفتگی تا تمرکز بر چشم اندازهای استراتژیک

به نظر می رسد مدیر عامل شرکت مایکروسافت تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی در سال 2019 خواهد داشت. بر همین اساس است که جلسات هفتگی آنالیز هوش مصنوعی با حضور مدیران ارشد شرکت مایکروسافت تحت مدیریت ساتیا نادلا مدیر ارشد این شرکت برگزار خواهد شد.

4 دی 1401

تشخیص دقیق عفونت خون با هوش مصنوعی

ایرنا نوشت: محققان با استفاده از یک روش نو مبتنی بر استفاده از یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) پیروز به تشخیص دقیق تر عفونت خون شده اند و امیدوارند در آینده مقاومت به آنتی بیوتیک را هم پیش بینی کنند.

3 آذر 1401

تولد انسان بر روی مریخ ، تصاویری از بچه هایی که در سیاره سرخ متولد می شوند

از هوش مصنوعی خواسته شده تا پیش بینی کند که بچه ها در مریخ چگونه خواهند بود و نتایج آن خبر خوبی برای آینده نسل بشر نیست.

12 آبان 1401

درآمد نسخه موبایل لیگ آو لجندز از 500 میلیون دلار عبور کرد

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی League of Legends: Wild Rift اثر کمپانی رایوت گیمز از زمان عرضه تا به امروز 500 میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

10 مرداد 1401

هوش مصنوعی، گام دوم رشد جهان به سمت بهینه شدن است

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف درباره مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای رشد علمی در جهان شرح داد.

30 خرداد 1401

آنالیز دست شستن افراد با هوش مصنوعی

یک شرکت ژاپنی سیستمی شامل هوش مصنوعی ابداع نموده که شستن دست های افراد را رصد می نماید و در صورتیکه شیوه شستشو مناسب نباشد، به آنها هشدار می دهد.

22 مرداد 1399

رونمایی تلویزیون هوشمند مجهز به فناوری 5G

یک شرکت چینی تلویزیون هوشمند مجهز به فناوری 5G رونمایی نموده است. این دستگاه دارای دوربین مجهز به هوش مصنوعی است که به اندازه 75 اینچ عرضه خواهد شد.

7 مرداد 1399

تشخیص شخصیت با سلفی

محققان، یک شبکه عصبی مصنوعی ساختند که 128 فاکتور مختلف چهره یک فرد مانند عرض دهان، ارتفاع لب یا چشم را مشخص می نماید.

4 مرداد 1399

گوگل 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از پلی استور حذف کرد!

در طول چند سال گذشته، مسائل زیادی گریبان گیر برنامه های گوگل پلی استور شد که سرآمد همه آن ها تبلیغات آزاردهنده در این برنامه ها بود. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت حدودا 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از فروشگاه خود پاک کند تا دیگر توسعه دهندگان در طراحی...

18 فروردین 1399

پیشگیری از خودکشی با هوش مصنوعی

محققان استرالیایی با هدف پیش بینی دقیق تر احتمال خودکشی افراد، سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای این موضوع ارائه نموده اند.

12 فروردین 1399