خاموشی های خوزستان از روی ناچاری است ، اتمام 75 درصد ذخایر نیروگاه های برق آبی

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، خبرنگاران/خوزستان سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به خاموشی های روزانه در شهرهای خوزستان گفت: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت های برنامه ریزی شده اعمال نگردد، احتمال مواجهه با خاموشی های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می گردد.

خاموشی های خوزستان از روی ناچاری است ، اتمام 75 درصد ذخایر نیروگاه های برق آبی

کیومرث زمانی اظهار کرد: در این روزهای بسیار داغ، مردم خوزستان در حال تجربه یک سری خاموشی ها هستند که این شرایط، مطلوب و شایسته مردم نیست و عذرخواهی می کنم.

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، وی اضافه کرد: این شرایط از روی ناچاری است و چاره دیگری وجود ندارد؛ اگر این محدودیت های برنامه ریزی شده اعمال نگردد، احتمال مواجهه با خاموشی های گسترده و سراسری بسیار زیاد است که یک فاجعه محسوب می گردد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: بنابراین برای جلوگیری از خاموشی سراسری، به صورت پراکنده و برنامه ریزی شده خاموشی هایی در سطح استان خوزستان اعمال شده است. این شرایط تنها مخصوص خوزستان نیست و این خاموشی ها در استان های دیگر بیشتر است.

زمانی توضیح داد: دماهای 50 درجه و بالاتر قابل تحمل نیستند و اعمال خاموشی در این شرایط با حیات انسان ها سر و کار دارد. با کوشش های صورت گرفته در اول خردادماه 800 مگاوات از ظرفیت خارج از شبکه یاری گرفتیم و صنایع را تا حد ممکن محدود کردیم و از خاموشی در استان خوزستان جلوگیری شد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر شرایط نیروگاه های برق آبی به حدی رسیده است که 75 درصد از ذخایرشان را از دست داده اند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: اکنون که در ابتدای تابستان هستیم، ظرفیت نیروگاه های برق آبی خوزستان 25 درصد ذخایر یک سال نرمال است. اگر این شرایط مدیریت نگردد، ممکن است خاموشی های گسترده تری رخ دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خاموشی های خوزستان از روی ناچاری است ، اتمام 75 درصد ذخایر نیروگاه های برق آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی های خوزستان از روی ناچاری است ، اتمام 75 درصد ذخایر نیروگاه های برق آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید